dilluns, 1 de maig del 2017

El claustre de l'IES L'Estació assisteix a una conferència instructiva de dos experts en educació

Javier Espinosa i Chema Lázaro, Premis d'Innovació Educativa: "Els docents han de generar escenaris per implantar un aprenentatge actiu i significatiu"
Chema i Javier, després d'impartir la conferència
Els superherois del segle XXI. Aquesta és l'etiqueta adjudicada als docents de hui en dia, considerats com uns generadors d'experiències que no sols han de ser profunds coneixedors de la matèria que imparteixen, sinó també grans experts en metodologies didàctiques.
És la percepció dels professors Javier Espinosa i Chema Lázaro, dos Premis Nacionals en Innovació Educativa que el passat dimecres 26 d'abril oferiren una captivadora i suggerent conferència al Centre Cultural Caixa Ontinyent. La xerrada, oberta al públic i emmarcada en la II Setmana Pedagògica promoguda pel consistori ontinyentí, fou possible gràcies a l'arbitratge de l'IES L'Estació, que va contactar amb els dos ponents perquè prepararen una jornada de formació per al seu professorat.
Titulada Neurodidàctica aplicada a l'aula, la conferència presentà el concepte de Gamificació, tècnica d'aprenentatge que trasllada la mecànica dels jocs a l'àmbit escolar. "Actualment", afirma Espinosa, "estem acomiadant-nos d'un món antic i en desús. Els canvis són cada vegada més ràpids i evidents. L'escola ha de saber adaptar-se i desenvolupar les capacitats, habilitats i destreses que l'alumne necessita".
Contràriament al que es creu, les noves metodologies educatives no són tan modernes com sembla. De fet, referents com "la Institució Lliure d'Ensenyament, Montessori, Decroly o Vigotsky ja parlaven de la importància d'un mètode d'ensenyança centrat en els processos de desenvolupament naturals de l'alumnat", expliquen els conferenciants.
Plenament conscients del paper que l'educació acompleix en la societat actual, Espinosa i Lázaro reserven el protagonisme absolut per al jove que s'està formant. "Ell és un agent actiu, és el que construeix, modula i canvia l'entorn que el rodeja". Per consegüent, cal aplicar, recomanen, metodologies estimulants com ara l'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), l'Aprenentatge Cooperatiu o la Gamificació. En aquest sentit, la funció del professor, conclouen, és "generar escenaris perquè l'aprenentatge siga vertaderament actiu i significatiu".
Javier Espinosa i Chema Lázaro van ser guardonats el 2015 i 2013, respectivament, amb un premi nacional que s'atorga a aquells docents d'ensenyament no universitari per la implementació de les TIC i la millora del procés d'aprenentatge. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada