divendres, 9 de setembre del 2016

ARRANCA EL CURS 2016-2017 AMB LES POLÈMIQUES REVÀLIDES

"L'educació és molt més que una «revàlida»", assegura el director de l'IES l'Estació durant la inauguració del curs escolar

A partir de 2018, l'alumnat de 4t i 2n de Batxillerat haurà d'aprovar-la per obtindre el títol i continuar estudiant.

Al voltant de 700 alumnes de l'IES l'Estació han començat aquest dijous un nou curs escolar marcat per la controvertida LOMCE, llei aprovada pel ministre José Ignacio Wert en desembre de 2013 que enguany s'ha d'implantar en segon i quart de l'ESO i en segon de Batxillerat, fins ara regulats pel sistema de la LOE. Un dels punts més conflictius de la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa és la realització de proves externes per part dels estudiants que finalitzen la secundària obligatòria i postobligatòria. Una prova que no té tot el suport dels docents, dels pares i mares i de l'alumnat, que des de fa mesos mostren la seua desconfiança cap a un examen del qual no es coneixen, a hores d'ara i amb exactitud, les característiques, el disseny i els continguts. "L'educació és molt més que una «revàlida»", assegura Pere Vañó, director de l'IES l'Estació des de fa quatre anys, per a qui aquestes avaluacions presenten més interrogants no resolts. "Qui farà l'avaluació externa? Es relegarà la feina del professorat a «preparar» l'examen final? Quin tipus d'exàmens hi haurà? Seran exàmens «Test»? Com s'avaluaran «totes» les competències bàsiques?", planteja Vañó, qui afirma també que "aquesta mesura casa amb els models educatius més mercantilistes i de fort arrelament al món anglosaxó".
Altra de les novetats que porta el nou curs escolar ha sigut la materialització del programa #XarxaLlibres, un programa de gratuïtat de llibres de text que ha posat en funcionament enguany la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i que permet la creació d'un banc de llibres i altres materials curriculars per a l'alumnat de Primària, Secundària i Formació Professional Bàsica. Cal recordar que s'han beneficiat d'aquest programa totes aquelles famílies que van comprar els llibres al principi del curs anterior i els han tornat en bon estat, cosa que els ha atorgat el dret de cobrar un màxim de 200 euros, rebuts en dos fases, i d'aconseguir llibres gratuïts per al curs 2016-2017. El director de l'IES l'Estació ha recalcat, en aquest sentit, l'esforç que han fet les persones que han format part de la comissió del Banc de Llibres (AMPA i professorat). "Des que va acabar el curs passat, s'ha estat treballant intensament a l'institut perquè les famílies de l'IES l'Estació adherides a aquest projecte puguen tindre els seus llibres gratuïts", ha declarat el director.
Pere Vañó, que afronta amb il·lusió els pròxims quatre anys en el càrrec, ha fet un balanç molt positiu de l'etapa anterior, destacant "els excel·lents resultats acadèmics que s'estan aconseguint, amb una taxa gairebé nul·la d'abandonaments a l'ESO, i l'enorme capacitat organitzativa de les famílies, el professorat i l'alumnat per desenvolupar tota mena d'activitats extraescolars a un nivell qualitatiu molt alt". El director del centre també ha mostrat la seua satisfacció per la recuperació del transport públic i la creació d'un itinerari escolar segur.
   Ara, els reptes educatius de l'IES l'Estació són dotar totes les aules amb el seu material audiovisual corresponent i obtindre una resposta positiva de la Conselleria per a la rehabilitació i adequació de les instal·lacions.

Mentrestant, us deixem amb unes quantes instantànies de l'inici de curs i, personalment, desitge que aquesta nova etapa de l'Andana, que comença hui, siga tan fructífera com l'anterior. 


Fernando Moreno Niclós


Imma Pérez amb 1r ESO A
Pep Nàcher amb 1r ESO C

Pilar Asensio amb 2n ESO A
Antonia Llinares amb 2n ESO B
Els alumnes de 2n ESO C

Alumnes de 3r ESO
Alumnes de 3r ESO
Alumnes de Batxillerat


2 comentaris: