dijous, 7 de novembre del 2013

Eleccions al Cosell Escolar

28 de novembre, renovació parcial del Consell Escolar

L'alumnat parla

El proper dia 28 de novembre se celebraran les eleccions al Consell Escolar. El Consell Escolar és un òrgan representatiu de tots els grups que formen el centre: direcció, professorat, alumnat, pares i mares d’alumnat i personal no docent. El Consell Escolar és fonamental per al bon funcionament del centre, però, per a molts, especialment per a l’alumnat, de vegades és alguna cosa desconeguda, o fins i tot hostil.
Des del meu punt de vista, opine que a l'alumnat se li fa poc de cas en el Consell Escolar, així que he assistit poques vegades, afirma Sergi. Amb un to més conciliador, José Luis diu: Moltes voltes les reunions es fan massa llargues i avorrides, en el moment en què es parla d'alguna cosa que no m'importa massa. Però veig com la gent intercanvia els seus diferents punts de vista i els raona, i pots aprendre a fer-ho tu també.

Finalment, Anna Soler, de primer de batxillerat, ha accedit a respondre’ns algunes preguntes.

Com va ser això de presentar-te al Consell Escolar?
Anna Soler i Sergi Garcia
Mai havia donat importància al Consell Escolar, no perquè no en tinga, al contrari!, simplement perquè mai m'havia parat a pensar en la necessitat i valor d'aquest grup, professorat, pares, alumnat, junts.  La primera vegada que em vaig informar sobre la tasca del Consell Escolar va ser quan l'actual director, Pere Vañó, ens va buscar a un grup d'alumnes de tercer d'ESO per a animar-nos a ser candidats, així, quan arribaríem a segon de batxillerat, ja hauríem acabat tota l'etapa de quatre anys. Va ser un poc per compromís. Com podíem dir-li que no? Ens vam tirar avant i hi vaig ser una de les elegides.

Com ha sigut l’experiència?
La primera reunió em va resultar un poc estranya. Què hi feia jo, allí? Érem professors, pares, alumnat, però no m'hi trobava... Però açò em va ajudar a ser coneixedora de molts temes importants: el progrés dels resultats acadèmics, l'administració dels diners, el que costen algunes reparacions de mobiliari, la tasca de cada estament: AMPA, direcció, etc. Per desgràcia, no sempre m'és possible acudir a totes les reunions, però realment el que mai m'agradaria tractar són temes que són motiu de vaga, com les pèssimes condicions del sistema educatiu.

Quina valoració fas?
La valoració general és bastant positiva, és una experiència que m'ha ajudat a madurar com a persona i com a alumna. Hi ha bastants reunions, però no estàs obligat a acudir-hi a totes, així que des d’ací vull animar a les persones que us considereu responsables a formar-hi part. Ànim!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada